Velkommen til Aula

Efter efterårsferien skal elever, forældre og lærere på Mølleskolen stifte bekendtskab med et nyt redskab til den daglige skolekommunikation. Aula bliver frem over den samlede indgang til al kommunikation mellem skole, SFO, dagtilbud og hjemmet.

Aula er den nye landsdækkende kommunikationsplatform til folkeskoler og SFO’er.

Aula er en simpel og brugervenlig løsning, der samler al kommunikation ét sted. Skolens lærere får et let redskab, hvor de nemt kan planlægge klassens begivenheder og kommunikere med hjemmet, og for forældre bliver det let og overskueligt at tage del i børnenes hverdag og trivsel.

I første omgang bliver Aula taget i brug på landets folkeskoler, og fra sommeren/efteråret 2020 kommer daginstitutionerne også med.

Aula tilbyder en række brugervenlige funktioner fx en beskedfunktion, en opslagstavle med vigtige informationer og en kalender.

Aula er en meget brugervenlig løsning, og de fleste vil kunne bruge Aula efter en kort introduktion. På Mølleskolen er vi i fuld gang med at klæde vores medarbejdere på til at kommunikere i Aula. Der vil løbende komme flere informationer om Aula og vejledninger til, hvordan man logger på og bruger systemet

Fakta om Aula

• Der er stillet skrappe krav til udviklingen af Aula for at sikre, at data opbevares og behandles sikkert. Brugernes data bliver ikke udnyttet kommercielt, og der deles ikke data med tredjeparter.
  • Aula følger GDPR-lovgivningen. Det betyder, at brugere kan se, hvilke data de har givet til Aula og kræve, at data bliver slettet.
  • Brugere af alle typer har været inddraget i udviklingen af Aula. Det vil de fortsat blive, når Aula i fremtiden skal udvides eller ændres.
  • Adgangen til Aula sker gennem et personligt login fx UNI-login. De dele af Aula, der indeholder personfølsomme oplysninger, skal dog tilgås via NemID.
  • Aula kan findes på aula.dk eller via en app. Appen findes både til Android og iOS.
  • Aula bliver taget i brug i landets folkeskoler og SFO’er efter efterårsferien 2019. I 2020 bliver Aula også udrullet i dagtilbud i 95 af landets kommuner.