Forfattermesse

Torsdag d. 28/2 var alle 6. klasser fra skolerne i Ry og opland samlet på Mølleskolen til “Forfattermesse”.
Klasserne har læst bøger af forfatteren Søren Jessen, og har arbejdet med dem i danskundervisningen.
Analyser, temaer og perspektiver i bøgerne har fået konkrete udtryk, som blev udstillet på messen. Der var stor variation i de forskellige udtryk – vi så collager, film, spil, modeller, robotter og mange andre flotte ting.
I løbet af formiddagen gik eleverne på opdagelse i hinandens arbejde, og derefter kom Søren Jessen på besøg. Han gav sig god tid til at besøge standene og snakke med eleverne.
Bagefter var alle samlet til et foredrag, hvor Søren Jessen fortalte om sine bøger og sit arbejde som forfatter.
Initiativet til denne dag blev taget for to år siden, for at give mulighed for at mødes med de kammerater fra de andre skoler, som man skal gå i klasse med efter sommerferien i 7. klasse.
Det er således tredje gang vi afholder forfattermesse her på Mølleskolens bibliotek.